כיצד נוצרת בעיית ריח שתן

על מנת לפתור את בעיית ריח השתן אנו נבין תחילה כיצד ריח השתן נוצר. כידוע לכולנו שתן הוא נוזל סטרילי המופרש מגוף האדם או בעלי חיים ולכן כשהשתן עדיין טרי אנו לא מריחים ריח שתן חזק.

כיצד נוצר ריח השתן החזק שכולנו כל כך מכירים?

כאשר שתן חשוף למיליוני הבקטריות הנמצאות סביבנו בכל מקום הן נקשרות לשתן ומשנות את המבנה הכימי של השתן מ"שתנן" (NH2) ל"אמוניה" (NH3), ריח השתן הלא נעים שכולנו מכירים הוא בעצם "שתנן" שעבר הליך פירוק והפך ל"אמוניה". בדרך כלל לוקח בין 3 ל4 ימים עד שהוא עובר את כל ההליך והופך לאמוניה. לכן בכל שירותים או מקום עם בו תעבורה גבוה של משתמשים יש ריחות שתן. השתן נספג בין הרצפות ותחתם וכשאנו מנקים את האזור עם חומרי הניקיון הרגילים שיש כיום בשוק הם מנקים את פני השטח ואינם מגיעים לכל המקומות שהשתן חלחל, והשתן שנמצא שם מתחיל לעבור הליך של פירוק והפיכה לאמוניה. אותו הדבר קורה בשתן על מזרן, ספה , דשא סינטטי ועוד.

לאחר הקדמה זו אנו נסביר איך זייבקס עובד.

זייבקס הינו נוזל מיקרוביולוגי מבוסס על אנזימים אורגנים אשר נקשרים למקור ריח השתן או האשפה שהוא נטול ריח לחלוטין (NH4+ומשנים את המבנה הכימי של השתנן או האמוניה לאמוניום).
בכל מיליליטר זייבקס ישנם כ- 65 מיליון אנזימים חיים אשר נקשרים למקור הריח היכן שהוא נמצא ומשנים את המבנה התאי של השתן לנטול ריח לחלוטין. ברגע שאנזימים של זייבקס יוצרים מגע עם מקור הריח הם מתרבים, משכפלים את עצמם וממשיכים בעבודה עד לנטרול ריח השתן לחלוטין.

זייבקס הינו חומר אורגני – לא רעיל – ללא כימיקלים. בטוח לשימוש בסביבת אנשים או בעלי חיים – אינו מזיק לאדם, בעלי חיים או לסביבה.

דילוג לתוכן